Friday, 24 November 2017

Kelebihan Microsoft Office



     Aplikasi komputer ni salah satu subjek yang aku ambil dekat degree UKM. First impression dekat subjek ni, mula2 pandang rendah ah fikir subjek ni senang je haha sbb zaman kita semua dah celik IT kan... Bila dah start belajar fuhhh baru tahu susah sebenarnya subjek ni. Lagi2 microsoft excel ngan access.

     Banyak benda yang aku baru tau dekat microsoft words sebenarnya ni. Ingat kan setakat type je pastu save and print haha. Microsoft Office ni banyak membantu kita sebenarnya kalau kita pandai guna haha. Harini aku nak share sikit kelebihan microsoft punya aplikasi ni hehe.


1. Microsoft Words
  • Mempermudahkan pelaksanaan kerja dalam urusan penggunaan kata.
  • Menjimatkan waktu dan tenaga.
  • Mengurangkan tingkat kesalahan dalam penulisan.
  • Mempercepatkan penyelesaian kerja kerana lebih efisien. 

2. Microsoft Excel

  • Mempercepatkan proses dalam membuat kertas urusan perniagaan.
  • Kemampuan menyimpan data dalam jumlah yang besar.
  • Mudah dioperasikan jika faham rumus dan logikal dalam Excel.

3. Microsoft PowerPoint

  • Memudahkan pembuatan slide presentasi.
  • Dilengkapi banyak tools untuk membuat sebuah pembentangan yang bagus.
  • Dilengkapi bentuk export ke pdf.
  • Dilengkapi bentuk Cloud service dari microsoft.

4. Microsoft Access

  • Mempermudah pelaksanaan suatu pekerjaan yang terasa berat dan melelahkan.
  • Mudah untuk memanipulasi jadual dan data.

No comments:

Post a Comment